lördag 28 februari 2009

Egna rosenknoppar

Japp, jag fortsätter "snåla-student-tipset-skolan" *skrattar*
Såklart så beundrar jag också alla fina rosenknoppar som finns att tillgå, tillsammans med de undersköna rosorna, men nu har jag gjort egna :D
Jag tog helt enkelt Primas hydrangea blommor och snodde ihop en knopp!!

Detta har jag använt:
1 liten hydrangea och 2 blad

Sätt en lim klick inne i blomman och snurra ihop den.

Du behöver inte klippa isär bladen, utan du sätter lite lim på nästa blad och sätter fast detta utanpå det första.

Likaså med det tredje bladet.
Och det fjärde!! Woliá nu är själva knoppen klar!
Dela ett av bladen i mitten och limma längst ned (det som blir över kan du kasta, man jag sparar :D )

Limma nedredelen av det sista bladet och lägg runt knoppen, du ska inte dela detta blad eftersom......
.....det blir en liten bit stjälk. :D
Man kan även ta en bid blombindartråd (grön) om man vill ha en böjlig eller längre stjälk, men jag har bara turkost hemma :(
Nu ska jag skynda mig att fortsätta pyssla! Jag hade tänkt hinna fota och ladda upp ett bidrag till Grodans altered utmaning och det är sista dagen idag...och jag vill gärna fota i dagsljus!
Ha en fortsatt trevlig helg!!!



28 kommentarer:

  1. Tjusigt Camilla - du är ju så händig! Kan man inte sandpappra och chalka den där blombindartråden då?? *bara undrar* Lite overkill, kanske...:-)

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina!!!!
    Skriver bums ner tipset i min skrivbok. Tack för alla ideer Kamilla!

    Kram
    Jenny/e.j.m

    SvaraRadera
  3. Du è ju så himla piffig!!!Jag skulle vilja kika in i den kreativa hjärnan:=)))). Ktam...tyrasmatte.

    SvaraRadera
  4. Men så fiffigt!! Det här tipset sparar jag gärna :)

    SvaraRadera
  5. Meeen så smart du är!! Rosenknoppen blev ju riktigt fin!!
    Detta tips ska självklart sparas, det kan ju komma till andvändning nån gång. ;) Ha en underbar helg. :) Kramar din vän Lena

    SvaraRadera
  6. Shit vad du är påhittig. Har massa såna blommor här hemma ju, dock inet så många blad.......men det är en kanonide:)

    Du skulle till mässan eller hur var det??

    SvaraRadera
  7. Men du är ju makalös till att kunna hitta på lösningar på allt. Tack för att du delar med dig. Ha en bra helg min kära vän.
    Blir det Gtb nästa helg?
    Kramisar
    Petra

    SvaraRadera
  8. sikka fina blomknoppar!!! måste ner och testa!!!

    SvaraRadera
  9. bra att du delar med dig av lite tips.

    SvaraRadera
  10. Snyggt Camilla! Så fiffig du är som kommer på sånt här!
    Tack för tipset!
    Ha en härlig helg min vän! Spännande att få se ditt bidrag!!!
    Kramizar från din vän i nässjö

    SvaraRadera
  11. Tack vännen för inspirationen! Den är verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  12. Det här är verkligen årets tips!!!!
    Dom rosorna bli ju helt underbara. Tack snälla att du delar med dig en sån idé.

    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  13. Oerhört piffigt..det vill jag prova - TACK för tipset!!

    Mija

    SvaraRadera
  14. Oh, så fiffig! Tack för inspirationen! Det måste jag testa! Men först måste jag köpa hydrangea blommor! *fniss* Det altrade du visar är även det kanonfint där du använt rosenknopparna! Jag ligger just nu lågt med pysslet, men i helgen har jag faktist tänkt göra ett par kort som kommer i en blogg nära dig. Jag hoppas ni får en fortsatt härlig helg! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  15. Så otroligt fina rosor du skapar och tackar för tipps. Det kommer till användning med all säkerhet.
    Fortsatt trevlig helg.
    Maria

    SvaraRadera
  16. Men guuuuud så söta!! Va himla duktig du är!! :0)
    Tack för tipset!!

    Kramen Kicki

    SvaraRadera
  17. jammen så fint och fiffigt! Måste ju heltklart testas!

    SvaraRadera
  18. Tänk vilka bra idéer du har!
    Tack för att du förgyller vår vardag!!

    SvaraRadera
  19. Du är ju så påhittig och duktig så det är knappt sant... men det är det ju! Fantastiskt!!! Tack söta för att du delar med dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  20. Otroligt fint!
    Super smart ide!

    SvaraRadera
  21. Så smart...tack för tipset!!!

    SvaraRadera
  22. Du är ju fenomenal på att göra "eget"... först smårosorna å så dessa små rosenknoppar!! *så imponerad e jag*
    SUPERSNYGGT!!!

    kram Maja

    SvaraRadera
  23. Åhh så söta! Tack för att du delar med dig! Du är så otroligt fiffig & duktig!

    kram ! !

    SvaraRadera
  24. Åh!!! Blir helt lyrisk! De är bara såå söta, dina rosenknoppar.
    Tack för att du delar med dig av alla dina finurliga tips!

    SvaraRadera
  25. Så snyggt!

    Så du har börjat städa pysselrummet. Själv tog jag kort på min hörna idag och jag lovar det är verkligen inte en vacker syn. Hoppas få ork sen att börja röja undan och få lite ordning...

    SvaraRadera
  26. Såå fiffigt gjort *nickar*

    Tusen tack för att du visade hur du gjort..

    kram gurkiss

    SvaraRadera
  27. Du är ju bara för smart. Tack för iden!

    SvaraRadera