söndag 4 september 2011

En altrad ram

Jag har altrat en ram som jag köpt på Dollarstore för en tjuga :)
Den var brun från början, men jag målade den med vit akrylfärg,
lite slarvigt så den skulle se lite sliten ut.
Jag har använt stämpeln "Ögonblick att minnas" för att den passade så bra!
Den finns såklart hos

Det är mina barn på bilden, en suddig, oskarp bild som jag fångade mitt i all hast.
Storebror bjussar lillasyrran på glass, och året är 1999.
Det är verkligen ett ögonblick jag vill minnas, eftersom mina barn nu är tonåringar och slåss, munhuggs och retas mer än dom bjuder varandra på glass...

En närbild på den underbara stämpeln...
Jag ville inte ha en glasskiva i ramen utan klippte till gelantinblad.
Jag ville få känslan av att man tittar genom ett trasigt, munblåst gammalt fönster.
Lite bling och liquid pearls piffar alltid upp.
Blomman är en Magnolia doohickey die och jag har stansat ut ur spillpapper!
Perfekt om man vill göra slut på lite pappersspill.
Pärlorna inuti blomman är vanliga runda pärlor med hål, som jag limmat fast som ett blomcenter.

.::..::..::.
Tack för titten
.::..::..::.

5 kommentarer:

  1. Åhh, vilken härlig ögonblicksbild!
    Texten passar perfekt till den bilden :)
    Jag gillar stämpeln också :)

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort! Visst är det skillnad på när de var små mot nu.. LOL

    SvaraRadera
  3. ÅÅååh, underbar ram!!! Och så himla vacker foto!!! Ramar är ju så roligt att altra!! Ha en toppen dag! Kram

    SvaraRadera
  4. SÅÅÅÅ fint så,jag brukar oxå handla på Dollar,deras distanstejp är galet bra,2 rullar för 10 kr.....perfekt!! =)

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jättefint...kortet och texten och...ja hela alltihop
    Kram// Inga

    SvaraRadera