onsdag 14 september 2011

spargris.. eller sparburk..?

Jag har fått lite dille på sparbössor...
Jag har ju altrat ett gäng, men gör alltid nya igen!

Nåväl, när jag såg de söta 33 cl drickorna kunde jag såklart inte motstå frestelsen att altra den.
Jag har limmat fast korken med superlim, så man (läs jag) inte ska få upp den och snatta pengar ur den.
Jag sparar och sparar, men jag norpar och norpar, så det är jämt en tom sparbössa...

Dagen till ära så hade jag tom lite småpengar i börsen att stoppa i.
Och alla som känner mig personligen kommer nog att höja ett å annat ögonbryn, för det enda som jag brukar använda är ju mitt plastic VISA :)

Nåväl, slutsurrat!
Här kommer bössan


Jag hittade lite gamla platta rosa Primablommor
söta va??! Jag älskar att det är text på dem!

Jag stansade ut en tag och ska nog skriva 
"den som spar han har" på den.

Under tagen gjorde jag ett litet hål så jag kan kolla djupet med pengar i denna raring :)

Hoppas ni har det väl därute i regnet!
Själv håller jag på att smälta bort med allt regnvatten...

.::..::..::.
Tack för titten
.::..::..::.


12 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé, och jättesöt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. En väldans söt liten spar"gris" :D
    Frågan är hur du ska få ut pengarna sen?
    Misstänker att en sjuhelsikes massa våld är inblandad i det senariet ;)

    Åter igen Kamilla! Du är återvinningens drottning!
    Jag bockar och bugar för inspirationen du ALLTID ger mej!!

    MÅNGA KRAMAR Petra

    SvaraRadera
  3. Hi hi....du är ju en fiffikus du gumman!! Så härlig liten sparbössa. Jag såg verkligen framför mej hur du tog Petras tips på allvar och bara våldade ur pengarna sen när du hittat en ny Promakerspenna du inte redan har!!! Men jag tror att pengar möglar om dom ligger för länge på kontot....så ser du nåt som ryker uppe i Lycksele så är det INTE röksignaler...det är bara mitt Visakort som dras så det rycker ur kortmaskinerna!! =)

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Superfint! Rolig idé att altra en genomskinlig plastflaska, har nog aldrig sett det förut, läckert! Jag skulle nog ha svårt att hålla tassarna borta jag också..

    Jag har bytt adress om du är intresserad, skriver nya i profillänken här.

    Kramelikram! Erica ("katten")

    SvaraRadera
  5. Kan man annat än gilla denna lilla goding?
    Denna vill jag halt klart lifta! - kul spargris/sparflaska.
    Då jag sällan har mynt, så är det helt klart en flaskstorlek som tilltalar mig.

    Tack för inspirationen
    Ha det bra
    kram

    SvaraRadera
  6. Det var den sötaste sparbössa jag nånsin sett

    SvaraRadera
  7. Superfin! En sån skulle jag behöva för att spara ihop lite pysselpengar. =) Tack för tipset!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar ide!!
    Kram lene

    SvaraRadera
  9. Oj vilken fin sparbössa och så smart att fixa den så att man inte kan ta ut pengar hela tiden.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så himla fin :) och jag känner igen det där med att spara, å sedan norpa (A) Jag måste verkligen bli bättre på att spara ;D
    Hoppas du mår bra. kramar <3

    SvaraRadera