tisdag 11 oktober 2011

Projekt pysselrum!

2008 fick jag ett härligt pysselrum på hela 15 kvm.
Men jag kan inte påstå att jag använder mitt pysselrum till rätt ändamål...
Nej, det har mer blivit ett "stökrum" där jag sparar all möjlig skit!

Min dotter har också sin pysselhörna i detta rum, och hon är mamma "upp i dagen"
Hon sparar också skäp och skrot *S*

Nackdelen med detta rum är att jag inte alls vet hur 17 jag ska inreda detta så att det blir en bra planlösning.
Jag vill ha typ ett slags bord/bänk efter hela den gula väggen, så att jag och dottern kan sitta tillsammans.
Då kan vi kasta ut de fula gamla skolbänkarna som verkligen är asfula!!
Men först å främst måste jag nog riva lite tapeter och måla om lite... 
RÅÅÅÅSA såklart...
kanske nån med ögon för inredning kan ge mig tips!??!
Jag är totalt inredningsnovis!!

Nu är "Projekt pysselrum" härmed inlett...
Så jag kommer att uppdatera lite då och då med vad vi gjort och hur långt vi kommit :)

Ha det gott alla därute och hoppas jag inte bränt hål på några näthinnor nu med mitt stökiga rum *asg*

12 kommentarer:

  1. Ser ut som ett kreativt kaos....som det ska va hönan!! ;)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Oj....vad ni sparar mycket.men den som spar har :-D
    Skall städa undan på mitt bord och sen tar jag kort på mitt pysselrum. Jag har ett stort bord där jag få plats med tre personer.
    Skall maila det till dig i helgen.
    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket härligt rum det där kommer att bli. :) Det ska bli kul att följa utvecklingen. Halva nöjet är ju att plocka och fixa med sina "grejer". ;)
    Kram Louise

    SvaraRadera
  4. Ser oxå fram emot att se utveckligen till det ultimata pysselrummet! Rosa vägg är en bra start! ;) Härligt med så mycket plats! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Åh hade skrivit en aslång kommentar och så råka jag trycka bort internet så bara att börja om då :s
    Jag och min man delar också hobbyrum och hade liksom ni två fula skrivbord. (helt osocialt ^^) Men nu har vi fixat problemet med att ha en lång bänkskiva, som är till kök i vanliga fall tror jag, och för att hålla upp den har vi tre hurtsar. En på varsin sida och en emellan oss. Går ju även att ha en som sticker ut emellan så blir det ännu mer förvaring. Bakom oss har vi en stor billyhylla och resten av rummet, en hög hurts (även den ikea) och några skåp. Massor av förvaring mao. (eller bara kanske jag borde säga :p
    Lycka till med ditt projekt :)

    SvaraRadera
  6. Med bokhyllor som avgränsare kan man få ut mycket av ett rum(förvaring och avgränsning). Kanske ni kan platsbygga skrivbord för att få det precis som ni vill ha? Sätt hyllor "under taket" för att få undan sånt som ni inte använder så ofta och märk upp vad ni har där.. Ooooh så bra råd jag har - har jag själv gjort så? Nae :-)

    SvaraRadera
  7. Det är alltid svårt att se hur stort rummet är på en bild (och jag brukar inte fatta det ändå och vill alltid knö in alldeles för mycket i ett rum för att jag inte har någon "storlekskänsla" när jag inte ser sakerna på plats), men har du funderat på ett bord mitt i rummet (alternativt ut från en fönstervägg) där ni kan sitta mitt emot varandra istället för en lång bänk längs en vägg? Då kan du ha väggarna till förvaringshyllor. Härligt med ljus från två håll!
    Lycka till med inredningsprojektet!

    SvaraRadera
  8. Oj vad kul!

    Jag har oxå ett hobbyrum....Men är öppen för förändringar! Så det ska bli kul och se hur du löser det!

    Ungefär så här så här är det i mitt hobbyrum...
    Lite ändringar har tillkommit efter dessa bilder. Jag har en hörna där jag kan sitta och färglägga tex och sedan har jag en lååång bänk som är 3 meter lång där jag kan stå och pyssla, den bänken ÄLSKAR jag!

    Kolla gärna min länk så kanske du får lite tips till ditt rum!

    http://kortmakaren.bloggplatsen.se/kategori/58685-hobbyrum/

    SvaraRadera
  9. Hm... vet inte om jag har någon koll här men kom bara att tänka på att ljuset från fönsterna kanske är bra att ha när man pysslar. Gillar själv att pyssla vid fönster så länge man har bra skydd när solen står rakt på liksom. Och så är det skönt att titta ut i mellanåt. Hade pysselhörna mot en hel vägg med hyllor ovanför innan och jag mådde inte så bra där, det blev mörkt men det var i och för sig i ett mörkare rum också.
    Sedan kom jag på en annan tanke, att ha ett bord mitt ut i rummet från ett av fönsterna med förvaringar i hyllor runt om i rummet. På så sätt utnyttjar man ju hela golvytan på ett annat sätt. Ja, om du vill och inte redan är klar så kan du ju titta in till mig och se hur jag menar med bordet mitt i rummet på fliken Vardagsrum under min header. Det är ju bättre med många idéer innan man sätter igång så man kan verkligen känna att det blir som man själv vill ha det.
    Önskar er lycka till! ♥ Kan ju inte misslyckas med rooosa! :)
    Massor med kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  10. En liten idé är att ni köper en bänkskiva (sån man har i kök) och lägger den på hurtsar. Så har jag inrett, och det funkar hur bra som helst att få plats två då. Kika in i min blogg, om du vill se bilder.
    Hoppas du får till det så bra som du tänkt dig, lycka till!

    SvaraRadera
  11. Jag hade ställt två skrivbord/bänkyta med kortsidan närmast väggen, skrivborden mitt emot varandra så att man också sitter mitt emot varandra och har gemensamma grejer i mitten.
    Vilken dröm med 15 kvm pysselrum!!!

    Rosa var ingen dum idé! ;-)

    KRam, Erica

    SvaraRadera
  12. Har inga braiga tips! ;) Har en röra jag med...fast det här var nog ett snäpp mer än hos mig! ;) Men så härligt att se ett sånt kreativt kaos!! =) Hoppas du har fått bra ideér!

    SvaraRadera