tisdag 14 juli 2009

Egna blommor...igen ;)

Jag gillar verkligen att göra egna blommor :D
Idag satt jag och pysslade med ett kort och ville ha nån annorlunda blomma, så jag testade att göra en egen!
Jag har använt blommor från Scrapbooking 4 you
Såhär ser den ut när den är klar.

Såhär gör du:
Du behöver 2 st blommor, och den första viker du in 4 stycken av de 8 kronbladen.

Sedan tar du blomma 2 och klipper enligt bilden.

Så viker du in blad för blad och “går runt” själva blomman till alla blad är slut.
Fäst en limklick på varje blad så den håller ihop.
Så ser den ut såhär:Så klipper du bort botten så den står stadigt.
Limma fast den i den stora blomman.
Så några pistiller, dessa har jag gjort själv med ståltråd och vit akrylfärg, det går att använda floss och akrylfärg också!

Så limmar du fast pistillerna i mitten och Voliá så är den klar!!!Hoppas det kan inspirera lite till att tillverka lite eget!

10 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina blommor. Har du bara doppat ståltråden i färgen eller har du något annat trix?

    SvaraRadera
  2. Verkligen ursnygg blomma!!! Gillar den massor. Kram kram /Hanna

    SvaraRadera
  3. WOW vilken läcker blomma!
    Tack för tipset.:o)
    Kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  4. WOW såååå snygg!!! Var får du alla härliga ideer ifrån! Jag visste ju för länge sen att du är bäst!
    Massor av kramar från Lene

    SvaraRadera
  5. Du gör såna bra grejer - du är givmild med beskrivningar hur du gör, framför allt dina egna dekorationer. Tack!!
    Har inte kommit så läångt än att jag har gett mig på det, fastän jag änkt det flera gånger.
    Ha det skönt i sommarvädret.

    SvaraRadera
  6. Vad snygg den blev. Du är allt påhittig du!

    SvaraRadera
  7. Så himla läckert, tack för tipset!!! Titta in hos mig, där finns en liten uppmuntran till dig för att du är så duktig och kreativ! Kram ztina

    SvaraRadera
  8. Meeeeeeen så vacker, tack för att du delar med dig.
    Kram EVa

    SvaraRadera