måndag 13 juli 2009

Krullig floss

En xtra snygg detalj på blommor och knappar är floss, jag ÄLSKAR floss!!
Jag har krullat de små stumparna på flossen som blir kvar efter jag knytit rosetten...
Det ser lite lyxigt romantiskt ut med de små krullorna.
Först snurrar jag flossen runt innanmätet på en bläckpenna, man kan använda sig av den man har hemma, kanske en tjockare nål för ännumer krull :D
Så tar jag lite lim mellan tummen och pekfingret och smetar fast (inte för mycket) så flossen följer pinnen.
Låt torka några sekunder.
Dra sedan lös...
Voliá så har du ditt krull!
Lätt som en plätt!
Och snyggt blir det också, snart ska jag visa kortet jag använde det till :D


8 kommentarer:

  1. Åh, tack för tips om limet. Jag har bara krullat tidigare.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Detta måste provas.
    Kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Jättefint ju, tack för att du delar med dig, ska bli spännande att se vad du hittar på nu då!! :)

    SvaraRadera
  4. Så enkelt men ändå så fint!
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Super tips som vanligt! Det måste testas. Ska bli spännande att se kortet :)
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  6. Oh, vad snyggt det blev!! Tack för tipset!!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Men du, nu måste jag få tacka för tipset här.
    Har tidigare tyckt att just floss är så svårt att krulla. Det rullar bara ut sig igen ju...
    Men nu förstår jag ju hur jag ska göra för att få det att stanna kvar sådär fint. :-D
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  8. Hålle rmed Annkan om att flossen bara rullar ut sig igen. Nu kan den ju försöka =). Nu vill vi bara se kortet!
    Kram
    Isabell

    SvaraRadera