söndag 26 juli 2009

Kortet från Träffen

Regnet det bara öser neeeed ♫ ♪ ♫♫ ♪ ♫
Det har regnat nu i fleeera dagar och visst är det kul att sitta inne och pyssla, men allvarligt!! Jag börjar faktiskt bli trött på regnet :(
Det lönar sig inte att städa grundligt, eftersom det hammras och spikas här i (och utanpå) huset...det springs ut ochh in med skor på, sågspån ramlar från fönsterkramar....
så, vad 17 ska man hitta på *suck*
Har ni sol får ni gärna skicka lite till mig!
Jag började ju med detta kort hos Nettan, men hann det inte klart, så jag gjorde det klart på morgonen i fredags.
Jag vet inte...jag blev inte så nöjd med det, kanske fattas lite rååååsa *fniss* eller för lite dekos???
Jag färglade motivet med sepia betoning, som jag såg SasSa hade gjort, sååå snyggt var det!
Vintage photo distress refill ;)
Me like das distressas!

Jag köpte en helt underbar textstämpel hos Nettan i torsdags, den är heeelt underbar!
Jag har stämplat med den på sidan av hÄngel pojken...lite gammeldags typsnitt, och såå underbart fint!
Me like textstämplar!

Ha det bra govänner och hoppas ni har bättre väder är jag...
Mer KAOS snart på G ;D

20 kommentarer:

  1. Åh, så jag känner igen mig i hur du har det. Här finns inte ens tid för så mycket pyssel trots vädret.
    Har tyvärr ingen sol att skicka, men en soldans kanske jag kan prova. ;0)
    Kortet är makalöst vackert. Åh, vad jag gillar färgerna och upplägget.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tyvärr har jag ingen sol att skicka ;)
    Du sprider dock sol med ditt kort - i pysselvärden.
    Det kan väl kanske vara så att man ibland inte vet vad som passar för att det inte är riktigt det man brukar göra.
    Men, det ÄR snyggt!
    xx Lena

    SvaraRadera
  3. Här har vi massor med sol, har stått ute ett tag och plockat vinbär, så armarna är alldeles repiga! Men saften blir god!

    Tycker kortet var såååå fint, behövs verkligen inget mer där. Jag skulle vilja lära mig tekniken att färglägga i sepia, menar du att du bara använt en enda färg på motivet?? Måste nog köpa en sån refill flaska, har två, men nog inte just den färgen. Inser måstet i att ha många färger.....

    Hoppas solen kommer till dig snart!

    SvaraRadera
  4. Ja, vi är ju alla olika - jag tycker då att det är fantastiskt tjusigt! Men olikt dig, ser inget rååååsa nånstans:-s
    :-D

    SvaraRadera
  5. Mmmmm, njuter.....vilket underbart kort.
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig - nu får det vara nog med regnet!! Vilket underbart fint kort du har gjort, så härligt du färglagt i bruna toner. Kramis!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig - nu får det vara nog med regnet!! Vilket underbart fint kort du har gjort, så härligt du färglagt i bruna toner. Kramis!

    SvaraRadera
  8. Men sååå snyggt!!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Men så snyggt! Och så läcker med spets där uppe i hörnet.

    Ska blåsa lite sol åt ditt håll, vi har dock hållit oss inne och lackat våra golv. Är lite less kan jag säga, men nu är det bara ett varv kvar i vardagsrummet. Men huset är ju långt ifrån klart. =)

    Ska strax lägga upp bilder på min postlåda, som blev klar igår.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ja, visst blir man trött på regnet efter ett tag.
    Man vill ju att det ska vara "riktig" sommar med mycket sol!
    Och vilket kort du gjort!
    Du är bara helt fantastiskt duktig, tjejen! :o)
    Många läckra detaljer på ditt kort - precis som vanligt. :o)
    Och ja, visst är textstämplar bara ett måste!?
    Måste nog ha fler tror jag, finns en hel del jag skulle vilja ha...*drömmer mig bort*

    Ha det bra!
    Kramar från Hanna

    SvaraRadera
  11. Här finns heller ingen sol - bara regn som öser ner. Pysslar gör jag lite, men mest fastnar man framför datorn tyvärr.
    Kanonfint kort du gjort! Gillar också den distressfärgen, men målar alltför sällan med dem nu för tiden - blir mest promarkers.

    SvaraRadera
  12. Men vad du svamlar, det är ju supernajst!!! Har ju sett det live när det var på gång... Tack för lektionen, jag spann vidare på den i helgen och har gjort egna blommor! det var ju kul ju! Har pysslat typ hela helgen, känner mig lite matt... Hoppas det inte dröjer så länge till vi träffas igen!! Kramen

    SvaraRadera
  13. Tack snälla för de rara orden. :-)
    Ja, datorförbud kanske det måste till...eller hm, nåt fel på den snarare.;-)
    Nä tack, det vill vi gärna slippa!

    Men du- vilket underbart, ljuvligt kort du gjort nu igen!! SÅ vackert med det sepiafärgade- och vilka härliga stämplar!! Ja, vad gjorde man utan textstämplarna..?!?

    Du kan helt klart vara nöjd med det kortet- det är helt perfekt, tycker jag!

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  14. Vilket kort!!!
    Du är ju otoligt duktig, har aldrig varit inne hos dig innan. Hur kan jag ha missat din underbara blogg???
    Kommer att besöka dig snart igen!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  15. Oj, va snyggt färglagt, och maskningen är urläcker också! Gillar kortet jättemycket, bollfransem, swirlarna och det rivna jacket - Me likey!

    Har inget solsken att skicka jag heller. Här har vrålåskat idag. När helst det åskar här omkring hamnar det alltid rakt över mitt hus, så det skallrar i rutorna.

    Kram i regnet /Hanna

    SvaraRadera
  16. Jag finnar inga ord för hur underbart det är, jag älskar färgerna du blandat1 Så otroligt vackert och så genomtänkt in i minsta detalj. Du är en mästare min vän!!!! Rosa? nä det är det ju inte, men du kan i andra färger också!
    Ha det så skönt imorgon! Håller alla tummar att det ska bli sol!
    Kramizar från Lene

    SvaraRadera
  17. Jag gillar det skarpt och jag är ju liksom du rååååsa! :D Tycker det är helt fantastiskt :)
    Jag ÄLSKAR textstämplar och jag tycker de är tänkvärda och bra. Kanske skall slå till! Inget bra väder här i heller men jag skickar med lite sol i tanken ;)
    Kram Louise
    http://rosascrapverkstan.blogg.se

    SvaraRadera
  18. underbar kort!!! vi har i alla fall haft tur med vädret, lite regnskurar, men mesta dels sol...blåser över lite sol...=)

    SvaraRadera
  19. This colouring is soooo beautiful. Just love it. I have to try out this, too. It fits perfect with the blue.
    Love from Karina

    SvaraRadera
  20. Milde måne noe så utrolig lekkert,Kamilla!!
    Nyydelige farger og så nydelig malt!!
    Vakkert!
    Klem fra Maya:)

    SvaraRadera