fredag 24 juli 2009

Glädjetjut i dubbelbemärkelse :D

*JiiiiiiiiIIIIiiiiiiHHHHHHHhhhhooooOOOOOOooooOOO*
Lillebror har fixat datorn, det var "bara" nätagregatet som gått sönder, ett nytt kostade 500 kr, så det var goda nyheter!!
Hemma hos mig så bjuder vädret på lite regn....

Så till dagens andra glädjetjut!
Jag fick minsann plats hos Nettan på pysselträff, jag blev sååå GLAD!
Nettan bjöd på en Übergod köttfärspaj, med vindruvssallad och paprika, såååå gott så jag åt som en häst *gnäääägg*
Till kvällsfika blev det äppelpaj, vaniljvisp och kaffe *Muuums* me love paj

Jag hade så himla kul och sällskapet var som vanligt helt fantastiskt!
Man är alltid så full av inspiration när man kommer hem, och lite ont i magen har man av allt skrattande ;)
Tänk att det spelar ingen roll om man träffar scrappande tjejer för första gången, så blir man genast supervänner och skrattar så gott tillsammans!!

Så skapade jag ett kort, jo ni vet hur snabb jag är *Krax..krax*
Jag målade tjejen med distress refill "black soot" och så färglade jag blomman i färg!
Jag tyckte det var lite kul detalj...
Det var så roligt att få sånt beröm för min distressmålning av tjejerna på träffen
(TACK tjejer, ni är bäst!!)Som vanligt har jag gått "beserk" med dekos och detaljer...jag älskar plotter :D

Jag tänkte jag skulle visa hur det såg ut i mitt pysselrum tidigare i veckan...
Maken, pappa och lillebror har bytt ut några fönster, och ett av mina fönster i pysselrummet var ett av dom lyckliga.
(ser ni min julgranskalender högst upp på hyllan...?)

På våran altan är det fullt med isolering till brädfodringen...
Jag kan meddela att det Isakssonska hemmet ser ut som en krigszon.
Nu ska jag fortsätta pyssla, det är sååå trååååkigt väder :(
Jag började med ett till kort hos Nettan, men det hann jag inte alls klart på långa vägar *fniss*
Sedan ska jag såklart ta mig en bloggrunda!

16 kommentarer:

  1. Tack själv! Det var supertrevligt.
    Sa det igår, men jag säger det igen. Så vackert kort, man blir ju lite avundsjuk på dina målar talanger. :-)
    Länka på du bara, jag länkar tillbaka.
    Hoppas resan hem gick ok och att vi ses snart igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, pysselträff. Det är ju så himla roligt och inspirerande.
    Vilket vackert kort du fick till. Så fina detaljer och snyggt målat.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag förstår varför du fick beröm- både målningen och kortet är mycket fint!
    xx Lena

    SvaraRadera
  4. Dear Camilla, I occasionally landed on your blog and like what I see here. You do wonderful artwork! And so I will make a visit again on your place from time to time to see what's new.
    Love from Switzerland,
    Karina

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort. Gillade verkligen detaljen med svart/vitt motiv och färg på blomman... den kommer jag att lägga på minnet :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, jag läste lite fort på slutet av ditt inlägg och trodde du skulle ta dig en joggrunda - hurtigt värre! Men bloggrundor är oxå hälsosamma:-)

    Snyggt kort som alltid, gillar din färgdetalj mot det svartvita! Och så skönt att det blev såpass billigt med datorn *yeah!*

    SvaraRadera
  7. Yiiiihaaaaa!!! Vilken lycka! Jäkla tur bruttan!

    Och vilken bonus att få vara med på en hejdundrande trevlig & rolig scrapträff!

    Kortet är kanonsnyggt och din färgläggning är outstanding! Så himla läckert att håla motivet svartvitt med en färgklick genom blomman! Yoy rock my world bruden!

    Ha de bäst snäckan!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  8. Åååh, så skönt att det fixade sig med datorn. Vet inte vad jag skulle ta mig till om min laptop dog, hemska tanke.

    Kortet är fantastiskt! Såå många ursnygga dekosar och färgläggningen är ju "to die for".
    Det grå färglösa och så en rosa blomma. MY GOD så snyggt!!!
    Kram kram /Hanna

    SvaraRadera
  9. Wow, så tjusigt, vilken färgläggning!!! :-)

    SvaraRadera
  10. Men vilken tur med datorn!

    Och OJ, vilket superfint kort du gjort!!

    Tack för all inspiration som du bjuder på!

    Kram på dig och trevlig helg. :-)

    SvaraRadera
  11. uuunderbart kort Kamilla!! Så läckert i färger, dekos, och allt är i sådan harmoni!! :D Urrrläckert...

    Vart köper du de snygga swirlsen?? Mums, vill ha... såg att du hade dessa på dina kaoser också!! :D

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  12. Men så skönt att datorn är fixad och att det inte blev så dyrt.
    Underbart kort Camilla. Så snyggt att måla med bara svart. Det är nästan den distressfärgen jag använder minst. Men jag brukar härma dej lite, så jag ska minsann testa. Men jag smålog lite när jag läste vad du skrev om att du älskar "plotter". Just för en stund sen gjorde jag 2 kort som blev väääldigt sparsmakade för jag var så trött på alla dekorationer:). Hihi, men jag ääääälskar dina plottriga kort.
    Ha det så gott, pyssla lugnt.
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  13. Tack!

    Det är omöjligt att hålla sig borta från Graphic 45:orna. Kanske ska varna dig redan nu att inte läsa mitt nästa inlägg för då är det postlådan som kommer och gissa vilket papper jag använt. ;)

    SvaraRadera
  14. Vilket superfint kort, som alltid, härliga färger.. Vilken tur att det löste sig med datorn.. =)
    kram kram!

    SvaraRadera
  15. Tack för kommentaren hos mej! Nu har jag satt en liten blomma och ett band på framsidan också... tittade och tittade och tyckte det såg lite kalt ut... *S*

    Jahaja... ni har krigszon hos er. Hos oss ligger det ett helt KÖÖÖÖK... i VARDAGSrummet!! Ska sättas in av en snickare som lite diffust meddelade att han kommer "efter semestern"... han talade dock inte om när han har semester, eller vilket år han tänkte komma. Hmm... hoppas det blir klart före jul iaf! *S*

    Ha det härligt i regnet!!

    SvaraRadera
  16. Vilken kul idé med en svartvit stämpel med blomma i färg! Det blev verkligen en skithäftig effekt!

    Härligt med scrapträff! Får lite abstinens och vill också träffa några pysslare live snart.

    Kramar!

    SvaraRadera