måndag 20 juli 2009

Jag måster bara visa....

Jag måste bara få visa :D
Mina fynd från Lyllebo...
Alltså, vi har köpt Lyllebo av min mormor, som i sin tur köpt den av sin bror som var den första ägaren på stugan.
Min mormors bror var född 1900 blankt och hade fru men inga barn, han samlade på sig massor med saker, därför är Lyllebo som en guldgruva för antikdekare... eller var kanske jag ska säga då maken kört släpvagnslass efter släpvagnslass till tippen.
Lite hann jag rädda från helgens tipp-körning.
(maken har lärt sig att fråga om jag ska ha kvar något...
och jag har lärt mig att man inte kan spara ALLT)
Först ut är dessa enormt skira kaffe koppar, det känns som man inte håller i dem, porslinet är sååå tunt!

Sedan en lite rubustare kopp med vackert målade blommor...

På baksidan står det "Min" jag tyckte det var lite kul, tyvärr var "Din" koppen trasig :( det sved lite i hjärtat.
Fina glas och dessertfat.
Gladast blev jag över detta fynd, en gammal, gammal guldklocka...som jag ska lämna in och restaurera.
På insidan var det en inskription, jag satt och funderade om detta kan vara en "tysk-klocka" ??
Jag måste få texten översatt :D
Hoppas ni har det bra, jag ska sluta surfa nu och ta och få min 3:e KAOS gjord!!
Sedan ska jag ta och gå på en ordentlig bloggrunda i kväll!!


8 kommentarer:

  1. Tack för titten och kommentar i min Blogg! Spetsen är på väg till CountryScrap och landar förhoppningsvis i nästa vecka och jag lägger ut den i shoppen så fort jag kommer hem = i slutet av v31. Den spetsen är verkligen underbar att jobba med!!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint!
    Ha det bra!
    Kramar från Hanna

    SvaraRadera
  3. Så vackra saker..älskar sånt...dom ska ha en hedersplats i ditt hem, tycker jag:) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du har sparat.
    Klockan är nog inte tysk. Som jag kan ser är det en Fransk text.

    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  5. Men så mycket fint. Man blir så klart lite nostalgisk. Förstår att det är svårt att slänga, men förstår maken också, fniss.
    Tror också klockan är från Frankrike. Ser i alla fall ut som franska.
    Kramar
    Petra

    SvaraRadera
  6. Oj vad du bloggar, jag hinner ju inte med alla inlägg, har jag upptäckt:-s Men det går ju att läsa i efterhand oxå..

    Vilka underbara koppar, glas och tyskklocka - bra att du åtminstone får tycka till innan lassen åker mo soptippen!

    Tjing!!

    SvaraRadera
  7. helt underbara saker du tagit vara på! Var rädd om, så fina minnes saker är det inte många som har!
    vännen, du har något i min blogg!
    Jag vet att du fått dessa flera ggr. om, men om någon förtjäner dem är det du!!!
    Jag brukar försöka ge dem till tjejer som inte fått någon innan, alla behöver en uppmuntran då och då.
    Ha en härlig dag min vän!
    Kram Lene

    SvaraRadera
  8. Så många helt ljuvliga saker... Vilken guldgruva!

    SvaraRadera